Dag 4 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Marlijn en Detlef

09 Augustus 2015 | Vietnam, Hoi An

Vanochtend eindelijk uitgeslapen. Onze kamer was geupgrade maar toen we naar bed gingen kwamen we er achter dat dit ook betekende dat we 2 aparte bedden hebben. Die vast zitten aan de muur -_-" Dat werd apart slapen en dat was natuurlijk niks. Dus lagen we vanochtend toch lekker samen in een 1 persoonsbed :P Het ontbijt was lekker, allebei een lokaal ontbijtje op. Toen ging ik nog even een dutje doen want gisteren was toch wel erg vermoeiend geweest. Daarna lekker afgekoeld in het zwembad. Toen goed ingesmeerd en op de fiets naar het strand. Prachtige route door het platteland, schrimpfarm, coconut plantage, rijstvelden, bufalos, alles. Bij het strand lekker in de schaduw geluncht. Na een paar uurtjes weer terug gefietst. Nog een keertje afspoelen in het zwembad en klaar maken om naar de stad te gaan.
In het oude centrum van Hoi An is het een drukte van jewelste. Een en al kleine winkeltjes die je de mooiste ambachtelijke producten willen verkopen. Kleermakers, tassenwinkels, een lokale markt en uiteraard de inmiddels bekende toeristenprullaria. De gastheer van het hotel had ons verteld dat het oude centrum van Hoi An vooral 's avonds erg mooi was en daar was geen woord van gelogen. Overal door de stad hingen kleurrijke lampionnen en de authentieke stijl van de gebouwen past daar enorm goed bij. Het enige dat af doet aan de sfeer zijn de duizende toeristen die door de straten slenteren....
Maar goed, eerlijk is eerlijk, daar horen we zelf ook bij.
Na een heerlijk maaltje op een balkon aan de rivier (erg leuk met alle kaarsjes die te water gelaten worden) hebben we nog een slaapbus geboekt die ons de volgende middag naar Ninh Binh moet brengen. Tot zo ver verloopt onze book-as-we-go reis erg voorspoedig.

• 16 Augustus 2015 - 10:20

Ino:

Op een balkon aan de rivier, met alle kaarsjes die te water gelaten worden............ vaak op National G gezien... maar dit lijkt me fantastisch.... x

• 16 Augustus 2015 - 10:44

Erika:

Super leuk alles zo te volgen; Ino geniet ook erg, zit hardop lachend te lezen. Ik weet wel wat de volgende reis gaat worden ;-) XXX