Dag 10 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Marlijn

15 Augustus 2015 | Vietnam, Hanoi

Prima geslapen, maar erg vroeg wakker door een volhardende haan. Er werd een uitgebreid ontbijt voor ons gebracht zodat we onder ons eigen huisje konden ontbijten met fantastisch uitzicht op de vallei. Ik voelde me niet lekker dus toen Ha kwam vragen of we een wandeling wilde maken, ging Detlef graag mee en verdween ik nog even in de klamboe.
Toen Detlef terug kwam van de mooie wandeling gingen we samen met Tien en een dochtertje van de familie zwemmen in de waterval. Die zat helemaal vol met naaktje jongetjes die echt overal op klommen en afsprongen. Heerlijk opgefrist. Toen was het alweer tijd om onze spullen in te pakken. Het heeft gisteren erg hard geregend, dus het eerste stuk was niet veilig om achterop de scooter te zitten. Daar gingen we weer, op het heetst van de dag een stuk lopen. Gelukkig werden we snel weer ingehaald door de scooters en konden we achterop. Vervolgens een heerlijke off road experience met onze motor(bike) bende. En toen weer verder over de echte weg.
We dachten allebei dat we vandaag maar een klein stukje met de scooter zouden gaan en dan met de bus verder. Eerst hielden we pauze voor wat drinken (vers sap van suikerriet). We maakten een stop bij een vis vijver. En ook nog voor lunch. We zaten dus al weer heel wat uurtjes op die verrekte mobiele pianokrukken. Het was weer een erg warme dag en onze billen konden het eigenlijk niet meer aan. Na de lunch zou het nog 30 km zijn. Nog een heel erg mooi stuk tussen de bergen met wat meer schaduw. Toen waren we eindelijk bij de busstop (random kruispunt met een dorpje eromheen). Afscheid nemen, fooi uitdelen, plassen in iemands huis. Zo, laat de bus maar komen! Uh tja, niet dus. Toen moesten we dus nog een keer 40 km achterop de scooter naar Ninh Binh! OMG! Helemaal gebroken kwamen we daarom 5 uur aan. Ha kon snel een bus voor ons vangen. Ik mocht voorin bij de chauffeur. Detlef kreeg een klapstoeltje. Niks te klagen want we hadden airco! Na een uurtje pauze, bij een wegrestaurantje, groene bonenijs en een fles water :D Toen waren we nog maar 50 km van Hanoi! Jeej!
Om half 8 kwamen we aan en de bus zette ons zelfs af bij de straat van ons hotel. We hadden alleen de street food tour met Tihn moeten verzetten, maar verder kwam het dan toch helemaal goed! Of niet....
We werden niet echt hartelijk ontvangen in ons hotel. Vervolgens kregen we een kletsverhaal over een kapotte airco in onze luxe kamer --> of we een nacht in de dorm wilde slapen? No way! Oh, nou dan hadden ze een stukje verderop nog een hotel en daar was wel plek. Ook met 2pers bed en een bad? Ja ja, very nice room. Nou, op de 5e verdieping (geen lift) was idd een 2pers kamer met bad..... Het zag er uit als ' cockroach central' maar het moet maar. Tien minuten klagen in bed, douchen, en snel eten. Bij de receptie nog even gezegd dat we echt alleen de afgesproken 14$ gingen betalen. Het was druk op straat!
Wat een contrast met Pu Luong. Wel prima gegeten, met wat Wifi. En toen naar bed.