Dag 19 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Mlijntje - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Mlijntje - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Marlijn

24 Augustus 2015 | Maleisië, Kuching

Vanochtend eindelijk lekker uitgeslapen! ’s Nachts een paar keer wakker geworden door het halmuziekje (wordt door mijn hersenen geregistreerd als wekker). Lekker lui gedaan en in de mall wafels ontbeten. Nog even rondgesnuffeld en terug naar de kamer om even lekker op te frissen. Toen opzoek naar een taxi naar de stad/river front. Met de GPS erbij netjes afgezet waar we moesten zijn. Langs allerlei kleine winkeltjes opzoek naar een eettentje voor lunch. Na 10 minuten kwamen we er achter dat we van het gezellige stuk vandaan aan het lopen waren. Terug richting de Indiaase straat en daar bij een bijzonder Indiaas restaurantje uit de Lonely Planet geluncht. Ik begon blaasontsteking te ontwikkelen en moest dus na 5 minuten alweer plassen. Bij het beste hotel van de stad mn weg naar binnen geglimlacht. ( No sorry mam, only for guest…..Oke, you can go but ssssh….) Toen bij 3 verschillende toeristen centra geinformeerd naar 2 natuurreservaten waar we naar toe willen. Daarna verder gezworven naar de kattenfontein. Hier en daar wat shoppingmalls binnen gewandeld. We waren ook nog van plan om naar het catmuseum te gaan, maar daarvoor was het inmiddels al een beetje te laat. Dan maar een sapje en een restaurant uitzoeken. Het werd steeds donkerder….Een straat gekozen met 2 goede restaurants en onze route die kant op gevonden. Zo’n 500 meter voor onze bestemming barst er toch een tropische regenbui los! We moesten nog 2 x oversteken en waren binnen 10 seconden doorweekt! Dat werd dus sowieso het eerste van de 2 restaurants. Eerst wat drinken in de bar, want het restaurant was nog niet open. 20 minuten later kregen we onze tiramisu shake en witte choclade pindakaas crush. Wel super leuke ambiance en droog dus we zeuren niet :D