Dag 13 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Marlijn

18 Augustus 2015 | Vietnam, Hạ Long

Hoewel ik goed had geslapen, was het toch een rotnacht geweest. Detlef had de hele nacht hoge koorts gehad en moest constant plassen. Hij dacht dat hij wel kon opstaan, maar toen werd hij erg misselijk. Ik op en neer naar de gids en medereizigers voor water, wcpapier en medicijnen. Toen alleen ontbijten terwijl Detlef in bed lag te bibberen en zweten. Thee, fruit en water naar de kamer gebracht en terwijl ik nog even ging douchen viel hij weer in slaap. De rest van de groep ging kajakken en ik keek toe. Om 10 uur moesten de hutten leeg zijn zodat er schoongemaakt kon worden. Detlef in de schaduw van het dek geparkeerd en rustig rotjes kijken en verhaaltje luisteren. Toen mocht ik mee doen aan de coocking class, zelf loempias rollen. Toen de spring rolls gebakken waren, werd ook de rest van de lunch geserveerd. Detlef vluchtte naar de frisse buitenlucht.
Om 12 uur kwamen we aan in de haven waar we (op de grote boot, op de kleine boot, buiten, bij de bussen) moesten wachten tot de bus vertrok. Detlef werd weer steeds zieker, na een hapje banaan wat toch niet zo'n slim idee was. In de bus proberen nog wat te slapen. Om 16.30 uur kwamen we aan in Hanoi.
Toen we aankwamen bij het hotel en tegen de gastvrouw vertelde dat Detlef koorts had, kwam de manager uit zn katoortje gevlogen. Er moest een super deluxe kamer geregeld worden, zodat hij zich snel beter zou voelen. Sapje erbij en even geduld. Terwijl we zaten te wachten, zaten we tegenover een zuster, die ons van medisch advies en medicijnen voorzag. Onze kamer was klaar, een vierpersoonskamer in het duurdere Diamond hotel een paar deuren verder.
Op de kamer kregen we ook nog verse ginger tea met honing.
Toen schoten we even in de stress. Onze vlucht naar Borneo was voor de 20e geboekt ipv de 19e. Detlef alles proberen om hem te verzetten, maar we blijven gewoon nog maar een dagje.
Voor het eten hoefde we het hotel niet uit. Op de 12e verdieping zit een goed restaurant. Lekker wortelsoepje voor de zieke. Jammer genoeg een ander hotel moeten boeken voor morgen.

• 19 Augustus 2015 - 19:10

Adri-jan:

Hoop dat je het weer goed maakt Detlef en weer kan genieten van jullie prachtige reis.
    Hier alles rustig.
    Nieuwe onderburen gekregen.

Groetjes Adri-Jan.

• 19 Augustus 2015 - 20:05

Lisette:

Go Detlef, dat is dus iets meer dan een griepje! Ben je al ietsje beter? Een herhaling van de reis naar Sri Lanka, ook toen had je een paar dagen koorts.
    Marlijn, dank voor je goede zorgen.

Een dikke knuffel voor jullie beiden, xxx

• 27 Augustus 2015 - 23:16

Mariette:

Ik hoorde pas afgelopen zondag dat jullie deze toffe reis aan het maken zijn. Ik heb in 1 keer heel jullie dagboek gelezen. Echt super! Marlijn, wat weet jij dit boeiend en met een heerlijke dosis humor te vertellen. Ik zie de reis die wij daar gemaakt hebben weer voor mijn ogen voorbij trekken. Dat is toch een leuke bonus om zo via jullie die reis nogmaals te beleven als dat wij omgekeerd hebben gereisd....van Hanoi naar Ho Chi Minh. Knap hoe snel jullie het backpacken onder de knie hebben! Voor touristische trucs hoeven ze bij jullie niet te zijn. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie Borneo avonturen. Terwijl ik dit schrijf zit jullie reis er al zo'n beetje weer op, maar de prachtige herinneringen zullen altijd bij jullie blijven!