Dag 12 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Mlijntje - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Marlijn

17 Augustus 2015 | Vietnam, Hạ Long

Na een kort nachtje, was het toch nog gelukt om een cruise door Ha Long Bay te boeken. Tinh zou het voor ons regelen maar door horrorverhalen van Tatjana (ratten aan boord, voedselvergiftiging, etc.) kregen we twijfels. Toen bleek het bedrijf van de vriend van Tinh geen tripadvisor te hebben, en toen hoefde het dus niet meer. Terug naar ons hotel om te vragen of zij ons konden helpen. Het was inmiddels al 23:00uur. De tour van het hotel kostte $125 p.p. dat zag Detlef dus niet zo zitten! Maar daarnaast bleek hij ook al volgeboekt te zijn. Om 23:30 uur toch nog maar bij Tinh geboekt. Midden in de nacht afrekenen (eerst nog een atm vinden).
We zouden rond acht uur, half negen worden opgehaald. Op tijd ontbijten en zorgen dat we 2 kleine tassen hadden met de benodigdheden voor op de boot. Het duurde ietsje langer, maar om half 9 stod het hotelpersoneel meteen voor ons klaar om het bedrijf te bellen. Kort daarna toch netjes opgehaald door een goede bus met airco. Paar uurtjes rijden naar de haven (halverwegen weer stoppen bij een touristtrap waar nog een stelletje op de bus stapte dat ze eerder waren vergeten op te halen...). Vanuit de haven met een klein bootje naar onze grote boot.
Toen we aan kwamen varen moest iedereen even slikken, maar het viel eigenlijk wel mee. Van binnen was het oud, maar behoorlijk schoon en goed voorzien. De lunch smaakte ook prima en was erg uitgebreid! Al die paniek over smerige boten met ratten en vies eten was dus voor niks. Na de lunch gingen we een mooie grot bezoeken. Het was er bizar druk, maar binnenin was het koel, groot en erg mooi. Terug naar de boot en lekker genieten van het uitzicht.
Tegen zonsondergang gingen we voor anker en kregen we een fruitwijntje met een stukje groene sinasappel. Daarna zwemmen (tijdens ons rondje rond de boot zagen we de kok druk bezig met het vangen van verse vis!) en genieten van de zonsondergang. Lekker even douchen (warm water voor iedereen). Om 7 uur kregen we weer lekker te eten. Om 8 uur kregen we het langverwachtte gratis bier. Gezellig kletsen met twee jongeren uit Singapore. Leuk om de verschillen tussen onze culturen te bespreken. Daarna op tijd naar onze hut. De airco was inmiddels aangesloten dus we waren helemaal tevreden. Jammer genoeg begon Detlef toen te gloeien als een kolenkacheltje en dat voorspelde niet veel goeds...